مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

بیست نکته برای هر فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی – بخش پنجم و پایانی

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت بازاریابی و فروش 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir

از این مجموعه مطلب 5 بخشی، 4 بخش آن تاکنون منتشر شده و در این نوبت بخش پنجم و پایانی آن منتشر می شود که ضمن اشاره ای کوتاه به بخش های قبلی چند نکته پایانی در رابطه با بازاریابی را برای شما یادآوری می کنیم:

 

در بخش‌های قبل از این 20 نکته که 18 مورد از آن‌ها را توضیح دادیم، به موضوعاتی در رابطه با تحصیلات و آموزش شامل عدم ترس از اعداد و ارقام، عدم وابستگی به تئوری‌های بازاریابی و عدم در نظر گرفتن فضای آموزشی و مطالعات موردی به‌عنوان یک فضای عینی کسب‌وکار اشاره کردیم. سپس به مبحث تجربه در حوزه یادگیری و فعالیت بازاریابی پرداختیم و گفتیم که اشاره کردن به دوره‌های مختلف آموزشی و کارآموزی در رزومه شما باوجود اهمیت داشتن ولی نکته خیلی مثبتی هم به‌حساب نمی‌آید و به همین ترتیب داشتن یک رزومه استاندارد به معنای این نکته نیست که شما یک کارشناس حرفه‌ای و بدون عیب و نقص در حوزه بازاریابی به‌حساب می‌آید. سپس در بخش بعدی به موضوع بازاریابی پرداختیم و نکاتی از قبیل حرکت و تغییر با سرعت بسیار بالا در حوزه بازاریابی، تأثیرگذار بودن استفاده از تصاویر و ویدئوها بر انتقال پیام ولی ختم کلام نبودن آن‌ها، عدم نیاز به اتکا و استفاده کردن از روش‌های غیراخلاقی برای موفقیت در حوزه بازاریابی، عدم محدود شدن بازاریابی به فعالیت‌های انجام‌شده در برندهای بزرگ و اینکه بازاریابی ترکیبی از هنر و علم و فن‌آوری است اشاره کردیم.

 

اما چند نکته پایانی و تکمیلی برای این بخش آخر:

 

بازاریابی

 

نکات متفرقه

19- با زبان‌های HTML و CSS آشنایی پیدا کنید.

در این زمینه نیازی به تبدیل‌شدن به یک مهندس نرم‌افزار بی‌چون‌وچرا ندارید اما همواره نیاز به دانستن و درک کلیات و اصول اصلی و پایه‌دارید. مثلاً زمانی که طراح سایت شما به یک سفر و یا تعطیلات کوتاه‌مدت می‌رود، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ زمانی که نیاز به ایجاد یک تغییر کوتاه و جزئی بر روی سایت خود داشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ یا حتی زمانی که نیاز به صحبت کردن و مذاکره در رابطه با یک موضوع خاص با طراح وب‌سایت خودتان دارید، چطور باید به‌خوبی متوجه حرف و صحبت او شوید؟

مطمئناً نمی‌خواهید مانند یک فرد کاملاً خنگ و بی‌اطلاع در این حوزه در نظر گرفته شوید. پس باید از اصول اولیه کدنویسی و چگونگی ایجاد تغییر کوچک در کدها اطلاع داشته باشید. اگر نقشی در بازاریابی یک محصول داشته به شما واگذار شود، داشتن این دانش و توانایی در حوزه کدنویسی از ارزش و اعتبار بسیار بالاتری برای کار شما برخوردار هست.

 

20- تفاوت های بین بازاریابی برای صنایع صنعتی و مصرفی را بخوبی درک کنید.

خیلی تعجب می‌کنم که چرا در حین مدرسه و تحصیل هرگز با چنین اصطلاحات و سرواژه‌هایی برخورد نداشته‌ام، شاید این موضوع به دلیل عدم توجه کافی به مقوله آموزش زبان باشد، اما امروزه می‌بینیم که قریب به‌اتفاق کسب‌وکارها بر اساس سرواژه‌هایی ازاین‌دست تقسیم‌بندی می‌شوند. B2B یعنی همان بازاریابی صنعتی و بین یک صنعت و صنعت دیگر و همین‌طور B2C یعنی همان بازاریابی مصرفی و بین یک صنعت و مصرف‌کنندگان نهایی محصولاتی که آن صنعت تولید می‌کند. در لینک چند خط بالاتر و در عنوان همین بخش برای شما معرفی کردم به‌راحتی با تفاوت‌های اصلی این دو حوزه آشنا می‌شوید، این مطلب به‌خوبی نکات بسیار زیادی در مورد تفاوت‌های این دو حوزه به شما یاد می‌دهد و احیاناً مشخص‌کننده دو حوزه اصلی است که در آینده قصد کار کردن و فعالیت دریکی از آن‌ها را خواهید داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی