مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس مدیریت فروش استاد مدیریت فروش سخنران فروش تدریس فروش

مدرس فروش استاد فروش سخنران فروش تدریس فروش

پنج تعصب روانشناسی نابود کننده هر کمپین بازاریابی – بخش اول


تعصب‌ها همیشه به‌نوعی خطرناک هستند. اگر در اشاره به سیاست مورداستفاده قرار بگیرند، منجر به تغییر مسیر یک قانون یا رأی شده و اگر در رابطه با یک مقوله علمی بکار گرفته شوند، بی‌طرفی نتیجه یک تحقیق را زیر سؤال می‌برند. بااین‌وجود می‌توانند در برنامه‌های بازاریابی ما هم نفوذ کنند.

همان‌طور که می‌دانید موفقیت این کمپین‌ها به موارد زیادی بستگی دارند که برخی بی‌ضرر بوده و برخی ریسک‌هایی به دنبال دارند. تعصب‌های ذاتی ما چه بر پایه حدس و گمان شخصی، شواهد یا حتی حدس‌های کور باشند، می‌توانند بر این فرضیات و متغیرها تأثیر گذاشته و مسیر کمپین‌های ما را تغییر دهند. هرچند که تعصب‌ها همیشه بد نیستند، اما باید توجه بیشتری نسبت به آن‌ها داشت و آن‌ها را کنترل کرد.

 

در ادامه با 5 مورد از این تعصب‌ها آشنا می‌شویم:

 

1- تعصب تائید

تعصب تائید یک تعصب معروف و شناخته‌شده است که همه را تاکنون تحت تأثیر قرار داده است، خواه دوست داشته باشیم یا خیر! این نوع از تعصب مسئول تعداد زیادی از انواع خرافات و باورهای غلط چه در حوزه بازاریابی و چه در خارج از آن هست. تعصب تائید یک اشتباه در تفکر رویه است که در زمان تائید شدن یک تصور قبلی توسط یک دلیل یا شاهد جدید مورد تائید قرار می‌گیرد – حتی اگر آن دلیل یا شاهد مشخص یا جامع و کامل نیست.

 

کمپین بازاریابی 

 

به‌عنوان یک مثال سیاسی اجازه دهید که تصور کنیم که شما اعتقاددارید که آقای X گزینه مناسبی برای پست ریاست جمهوری است. شما به دنبال مطالب و محتوایی می‌گردید که وی را فردی را مناسب جلوه دهند و دراین‌بین با افرادی برخورد می‌کنید که چنین طرز فکری مشابه با شما دارند. همین موضوع می‌تواند در رابطه با کمپین‌های محتوایی هم اتفاق بیفتد – اگر از پیش دلیل یا برهانی در رابطه با صحیح و اثرگذار بودن یک استراتژی خاص داشته باشید، این طرز فکر می‌تواند نوع تحقیقی که در رابطه با آن انجام می‌دهید و اینکه چگونه نتایج بی‌طرف حاصل از آن‌ها را مورد تفسیر قرار می‌دهید را به‌خوبی تحت تأثیر قرار دهد.

 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت بازاریابی و فروش 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir

2- تعصب انطباق با اصول عقلانی بعد از خرید

انطباق با اصول عقلانی بعد از خرید اغلب درزمانی اتفاق می‌افتد که شما اقدام به خرید به یک کالا با محصولی سؤال‌برانگیز(معمولاً لوکس و یا جدید) می‌کنید. ازآنجایی‌که احساس ضرر کردن و از دست دادن پول به شما دست داده است، سعی در منطقی جلوه دادن تصمیم خوددارید. به‌عنوان‌مثال، اجازه دهید فرض کنیم که شما یک تلویزیون بسیار بزرگ کرده‌اید. زمانی که آن را به خانه می‌آورید بابیان جملاتی از قبیل اینکه: “بالاخره باید اون قدیمیه رو دور می انداخیتم!” یا “واقعاً نمی‌توانستم این پیشنهاد را نادیده بگیرم!” یا “این کیفیت تصویر واقعاً ارزش این قیمت را دارد!” سعی در قانع کردن و منطقی جلوه دادن تصمیم خوددارید.

 

این موضوع ازآنجایی‌که همواره باید در استراتژی‌های بازاریابی و سئو خود چه ازلحاظ مالی و چه ازلحاظ زمانی وقت بگذارید، نیز صدق می‌کند. بااین‌وجود ممکن است منطقی جلوه دادن تصمیم‌های اتخاذشده از طرف شما برای منطقی دادن برخی از تصمیم‌های شما در حوزه بازاریابی و سئو، قدری سخت و یا تا حدودی ناممکن به نظر برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی